Mammamage


Jag vill tipsa alla mammor & blivande mammor där ute för en app som jag testar på för tillfället. 
Efter en graviditet så är det ju ganska självklart att magen ser annorlunda ut. När man haft ett barn växande i magen i 9,10 månaders tid så är det klart det påverkar. Dina magmuskler blir delade som på bilden nedan. 
 
Bildresultat för mammamage
 
Nu är jag ju verkligen inget träningsproffs då min största aktivitet under veckans gång är mina korta promenader med vagnen. Före Mollie gjorde jag ingenting och det är klart det påverkar när man inte rör på sig. Jag jobbade förstås på grill och där står och går man nästan konstant under hela arbetsskiftet så tack och lov gjorde man ju det iallafall. 
 
Såhär såg min mage ut efter graviditeten. Tycker ändå jag har sluppit undan ganska lindrigt från bristningar och andra "märken" efter en graviditet. Har bristningar på sidorna av låren samt på insidan av låren. 
 
 
Hittade iallafall mammamage-appen på något konstigt vis och tyckte den lät vettig. 
Köpte den för 2,99€ på appstore och ska nu under en längre period gå igenom små övningar dagligen. 
Har nu gjort dem i 4 dagar och jag har måånga kvar. Men jag hoppas kunna se resultat i slutändan. 

När magmusklerna har delat på sig så kan man inte träna dem på samma sätt som innan en graviditet. 
Många som gör sit-ups får en spetsig mage istället för en platt. 
 
Bildresultat för mammamage
Relaterad bild
 
 
Jag brukar vara sååå dålig på att slutföra sånahär saker, men jag ska verkligen göra mitt yttersta för att inte fuska med detta! Övningarna är väldigt simpla och inte för tunga ( Inte ens för mig hehe.) Tar ca 10 minuter varje dag. Man tränar bäckenbotten + de djupa magmusklerna.

Appen räknar också ner sekunderna då du tränar, och paus på 10 sekunder så det är bara att lyssna på pipet för att veta när man ska träna & pausa! 
 
Någon annan som har erfarenhet av mammamage-appen?
 
En kommentar publicerat i Allmänt
Taggar: app för mammor, mammamage, tips efter graviditet, träning efter graviditet, träningstips efter förlossning
#1 - - Anonym:

Jag har då igen förstått att det är helt ok att göra plankan efter gravidietet, att den är en av de övningarna som faktiskt är bra! Medan man absolut nog ska undvika situps? Kontigt ändå om en app man betalar för har så fel info så nu blev jag ju förvirrad :D

Svar: Jaa som sagt så är jag ingen expert :D men hon som har gjort appen lär vara väldigt duktig och åker runt och föreläser om just mammamagen och så har hon också skrivit en bok, så jag tror man kan lita mer på henne än t.ex rådgivningen :) Prova googla lite på Katarina Woxnerud så tror jag du får bra info :)
angelica